Op zondag 4 februari was ik erg vroeg in de morgen op de radio te horen. Op uitnodiging van Ruben van Haften belde ik in bij zijn programma “De nacht is ZWART” op NPO Radio 1.
De uitzending stond in het teken van mediamissers en beschadigde reputaties. Helaas zijn die ook vorig jaar weer veelvuldig voorgevallen. Bij bedrijven en Bekende Nederlanders. Bij de publieke omroep heeft het rapport van de Commissie Van Rijn een aantal reputaties onder druk gezet.
En daarom trokken Ruben en zijn collega Oifik Youssefi op onderzoek uit. Ze zetten hun hele uitzending in het teken van uitglijders in de media. En de reputatieschade die daardoor kan ontstaan.
Ruben heeft mij gevraagd om aan het begin van de uitzending meer over reputatiemanagement te vertellen. In ongeveer twintig minuten heb ik de basis daarvan uiteen gezet, aan de hand van de vragen van Ruben en Oifik. We bespraken onder andere de cancelcultuur en de gevolgen van “het rapport Van Rijn” voor de publieke omroep. En natuurlijk hebben we ook de reputatie van de beide heren eens onder de loep genomen.
Aansluitend heb ik tijdens het interview een aantal tips voor (startende) ondernemers kunnen geven, die reputatieschade graag voor willen blijven.
Mijn bijdrage
Mijn bijdrage was te beluisteren tussen 03:10 uur en 03:30 uur. Een bijzondere tijd en daardoor was dit interview ook een bijzondere beleving. Het is een leuk gesprek geworden en ik kijk terug op een hele leuke ervaring. De vragen die de heren stelden, waren scherp en ook voor mij uitdagend. Dat maakt het interview ook voor mij interessant.
Over “De Nacht is ZWART”
De nacht is ZWART is een programma van omroep ZWART. Het programma wordt in de nacht van zaterdag op zondag uitgezonden tussen 03:00 en 06:00 uur op NPO Radio 1. En hierin komen iedere keer andere onderwerpen aan de orde.
Geef een reactie